Uzun Ömürlü Olmanın Sırları Nelerdir?

Düşünün ülkemizde yaş 70 iş bitmiş tabiri diye bir tabir var, bu tabir sizin için Sporun hayatınıza girmesiyle birlikte tarihe karışıyor. Olay tamamen ne zaman ne yapacağını bilmekte.


Spor her vücudu her yaşı ayrımcılık yapmadan sever. Düzenli olarak spor yaptığınızda, etkisini gösterir ve yaşlanma evresini tersine çevirir.


Bilim İnsanlarına göre ezersiz yapmayan vücut yaşlanıyor ve düzenli egzersiz yapan 40 yaşında birinin, 30 yaşındaki bir insanın vücuduna sahip olacağını söylersek de abartmış olmayız.


Biyolojik saati yavaşlatmanın sırrı, yıllar içerisinde yaptığınız sporda yatıyor.


Bu nedenle yaşamınız boyunca her 10 yılda bir yapmanız gereken egzersizleri size sunuyoruz.


20-30 Yaş Arası


Yapılacaklar :  Fitness seviyesini en üst seviyeye taşımak

Uzak durulması gerekenler:  Çok kısa zaman dilimleri için aşırı beklentiler

Düzenli olarak yapılması gerekenler:  Zaman ve sağlık sizden yana. Bu nedenle hoşlandığınız aktiviteleri yapın. Kardiyovasküler bir çalışma yapmak istiyorsanız, futboldan, yoğun bir aerobik çalışmasına kadar her tür fiziksel aktivite işe yarar. 20'lerinde olan pek çok erkek için spor, sosyal hayatın bir parçasıdır. Bu nedenle haftada 2-3 kez spor yapıyor olmak, hiç de zor gelmeyecektir.

En verimli sonuç almak için: Bu yıllar kemik kütlesinin en çok geliştiği dönemler. Ağırlık çalışması kemiklerin güçlendirilmesinde etkili olacaktır. Ancak vücudu aşırı yormak da yarardan çok zarar getirir. Bu nedenle çalışmaların arasında dinlenmek için yeterli zaman bırakılmalıdır.


30-40 Yaş Arası

Yapılacaklar :  Nicelikten ziyade nitelik

Uzak durulması gerekenler:  Şişmanlamak

Düzenli olarak yapılması gerekenler:  30'lu yaşlarınız, hayatınızın en meşgul olduğunuz dilimi. Büyük ihtimalle daha uzun saatler çalışıyor ve belki de evlilikle çocuklar arasında koşturuyorsunuz. Egzersiz aklınızdaki en son şey. Ancak 30 yaşına girdiktan sonra, yılda ortalama olarak yarım kiloluk yağsız doku kaybetmeye ve bunun yerine yarım kilo yağ almaya başlıyoruz. Bu nedenle amaç kardiyo egzersizlere ağırlık vermek. Haftada 3 günden 20'şer dakikalık seanslarla başlayın. Kulağa çok fazla geliyor olabilir, ama illa da bir salona gitmenize gerek yok. Merdiven çıkmak, yürümek gibi egzersizlerle bu zamanı doldurabilirsiniz. Buna hafif bir ağırlık çalışmasını da ekleyebilirsiniz.


40-50 Yaş Arası

Yapılacaklar : Kaybolan kas dokusunun yerine yenisini oluşturmaya çalışmak

Uzak durulması gerekenler:  Kısa zamanlı ve sağlıksız diyetler

Düzenli olarak yapılması gerekenler: Toplumsal açıdan 40'lı yaşlarda olan kişiler, 30'larının başlarında gibi davranırlar. Genç birinin çalıştığı yoğunlukta çalışmak ve görüntüye büyük önem verilmesi bu yaşın göstergelerindendir. Böylece vücut imajıyla ilgili kriz başlar.


Kişiler kilo almaya başladığında, doğal olarak panikler ve fazla kiloları, kendilerini açlığa mahkum etmelerini emreden çabuk kilo verdiren diyetlere başlarlar. Başlangıçta kilo veriliyor gibi bir görünüm oluşsa da, bu uzun vadede zarar veri ve yağsız kas oranı iyiden iyiye azalmaya başlar. Bu noktada ağırlık çalışması faydalı olacaktır. Çünkü hem yağsız kas oluşumuna yardımcı olur, hem de metabolizmayı hızlandırır. Eğer kaslarınızın sıkılaşmasını istiyorsanız, o zaman önce yeterli miktarda kardiyo çalışması yapıp, bunu ağırlık çalışmasıyla birleştirmekte fayda var.


50-60 Yaş Arası

Yapılacaklar :  Günlerini geçirdiği koltuktan kalkıp egzersize odaklanmak

Uzak durulması gerekenler:  Vücudunu dinlememek

Düzenli olarak yapılması gerekenler:  İşe başlamak için asla geç sayılmaz. Burada şu problem olabilir. Yıllarca hiçbir bedensel aktivitede bulunmayıp da 50'sinden sonra başlayıp, buna kendini adayanlar, vücutlarına 20'li yaşlarındaymış gibi davranmaya başlayabilirler.


Eğer bu tanım size uyuyorsa, yavaş gidin. Şunu unutmayın, genç birinin göstereceği hızda gelişme gösteremeyeceksiniz. Başlangıçta haftada 2 kez yarımşar saat çalışabilirsiniz. Kondisyonunuz ve kendinize olan güveniniz arttıkça bunu 3'e çıkarabilirsiniz.


Tüm vücudu forma sokmak için aerobik egzersizler en uygunudur. Bu yaşlar için en uygun egzersizlerden biri yüzmedir. Çünkü iskelete daha az yük bindirir ve dokularla eklemler üzerinde şok oluşmasını engeller. Yavaş ama kendinizden emin olarak başlayın. Ayrıca hafif ağırlıklarla da çalışabilirsiniz. Böylece kaslarınız güçlenir. Bunun yanı sıra önerilen diğer egzersizler de t'ai chi ve yogadır.


60 ve Üzeri

Yapılacaklar :  Günlük hayatta hareketlilik

Uzak durulması gerekenler:  Hareketsizlik

Düzenli olarak yapılması gerekenler:  Hareketsizlik ve yaşa bağlı kas kaybı nedeniyle, yaşlı insanların çoğu oldukça formdan uzak ve zayıftır. Bu yaştakilerin kasları gücünden yitirip, kas lifleri küçülse de, kalan kas liflerinde gelişme potansiyeli vardır. Ağırlık çalışması kasları ve kemikleri güçlendirmek açısından faydalıdır. Bu nedenle hafif dambıllarla, ya da esneme bantlarıyla vücudun üst kısımları çalıştırılabilir. Hafif yoga ve esneme hareketleri, esnekliği artıracaktır. Günlük aktivite zorunludur. Yürüyüş, yüzme, bahçede çalışmak gibi eylemler kalbe iyi gelir.


Damar sertleşmesi, yüksek tansiyonun ana sebeplerinden biridir ve yüksek tansiyon kalp hastalıklarına neden olabilir. Bu nedenle elinizden geldiğince yürüyüş yapmaya çalışın. Ayrıca unutmamanız gereken bir nokta daha var. Hafif aktiviteler, sadece vücudunuzu değil, zihninizi de canlı tutar.



Uyarı: Sitemizde yer alan yazı, haber, makale, video, yorum ve tüm tıbbi bilgiler sadece genel bilgilendirme amaçlıdır. Bu bilgiler zamanla geçerliliğini kaybedebilir. Sitede yer alan bu bilgiler hiçbir zaman doktor muayenesinin yerini alamaz, doktor muayenesi ve tedavisi yerine kullanılamaz, kişisel teşhis ve tedavi yönteminin seçimi için değerlendirilemez. Uzmana danışmadan bilinçsiz kullanımda ilaçlarla etkileşime girerek ciddi yan etkiler oluşturabilir, başka bir hastalığı tetikleyebilir veya bir organınıza zarar verebilir. Sağlığınızla ilgili durumlarda lütfen uzman bir doktora danışınız. Sitemiz, uzman bir doktora danışılmadan yapılan herhangi bir uygulamadan doğabilecek zarardan sorumlu tutulamaz. Sitemizi ziyaret eden kişiler, bu uyarıları kabul etmiş sayılacaktır.